شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Sat 4 May 2024
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری فراساحل با ما تماس بگیرید
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت فراساحل با ما تماس بگیرید
    باشگاه خبری فراساحل؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت فراساحل ایران و جهان
Breaking News
خبر عمومی سه شنبه ۲ شهریور ۱۳۹۵ ، ساعت ۰۹:۰۵:۱۳

کارایی بازدارنده‌های رسوبات معدنی میدان‌های نفتی ارزیابی شد

باشگاه خبری فراساحل: تشکیل رسوبات معدنی در سازند و تسهیلات سرچاهی یکی از مهم‌ترین مشکلات چاه‌های نفت و گاز است که باعث افت تولید و در برخی موارد، بسته شدن چاه می‌شود. به گزارش باشگاه خبری فراساحل و به نقل از شانا، در میدان‌های نفتی به دلیل استفاده گسترده از تزریق آب برای نگهداری فشار مخزن و افزایش ضریب بازیافت، مشکل تشکیل رسوب هنگامی‌که آب به مخزن تزریق می‎شود، وجود دارد. رسوبات که در اثر تغییر شرایط دمایی، فشاری و اختلاط آب‌های ناسازگار در مخزن به وجود می‌آیند، باعث گرفتگی مسیر و محدودیت جریان و در نهایت کاهش تولید نفت و گاز می‌شود.


رسوبات همچنین می‌توانند در جریان پایین دستی در سیستم تولید در شرایط فوق اشباع تولید شوند. شرایط فوق اشباع، شرایطی است که با تغییر شرایط دما و فشار یا به وسیله مخلوط دو آب نامتجانس به وجود می‌آید. از این‌رو موثرترین روش جهت حل مشکل فوق بکارگیری بازدارنده مناسب به منظور جلوگیری و یا به تاخیر انداختن تشکیل رسوب است. اما پیش از استفاده از بازدارنده رسوب در میدان، نیاز به مطالعه جامع آزمایشگاهی کارایی بازدارنده تحت شرایط مختلف است. بر اساس بررسی‌های انجام شده استفاده از بازدارنده تجاری مخلوط فسفونات و پلی اکریلات، ترکیبی پایدار است که در دمای محیط و مخزن (دمای مخزن در حضور سنگ مخزن) در کاهش میزان رسوب‎گذاری موثر بوده و غلظت بهینه آن ٣٠ppm است. این بازدارنده کارایی موثری در بازدارندگی رسوبات سولفات و کربنات دارد.



  کد خبر : 2209
  ارتباط با سردبیر : info@opc.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «OPC» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «OPC» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :